بهترین ادویه‌های ترشی

بهترین ادویه‌های ترشی را بیشتر مادربزرگ‌ها می‌شناسند. در این گفتار قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم تا بتوانیم در منزل ترشی‌های بی‌نظیر و خوشمزه‌ای را در کنار خانواده و دوستان میل کنید. همانطور که می‌دانید ترشی یکی از خوراکی‌های بسیار جذاب برای ایرانی‌ها به حساب می‌آید که در تمامی سفره‌های ایرانی ترشی وجود دارد.

ترشی انواع مختلفی نیز دارند و افراد متناسب با سلیقه‌ای که دارند از هر کدام از این ترشی‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از نکاتی که باعث می‌شود ترشی‌ها طعم منحصر به فرد و جذابی داشته باشند این است که از ادویه ترشی مخصوص استفاده کرده باشند.

شما زمانی که اسم ادویه ترشی را بشنوید به این موضوع فکر کنید که ادویه ترشی در واقع از چه ادویه‌هایی تشکیل شده است و آشنایی با این ادویه نداشته باشید.

برای اینکه بتوان ادویه ترشی تهیه کرد چند ادویه مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا ادویه مخصوص ترشی به دست آید، البته می‌توانید از بازار عمده ادویه ادویه مخصوص ترشی را تهیه کنید.
اگر شما قصد دارید که ببینید ادویه ترشی از چه ادویه‌هایی تشکیل شده است و در واقع چه چیزهایی درون آن وجود دارد و طرز تهیه ادویه ترشی را بدانید؛ ما را تا انتها دنبال کنید.

ادویه‌های مخصوص ترشی

ترکیبات ادویه ترشی چه چیزهایی هستند؟

که ادویه ترشی از ادویه‌های مختلفی درست شده است. ادویه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند تا ادویه مخصوص ترشی به وجود آمده است.
زمانی که شما قصد دارید خودتان ادویه ترشی در خانه ترکیب کنید باید بدانید که میزان مشخص شده‌ای از هر کدام از ادویه‌ها را در نظر بگیرید و هر کدام را به صورت مشخص شده مورد استفاده قرار دهید.

ادویه‌های مخصوص ترشی

از مهم‌ترین مواد و ادویه‌هایی که در ادویه ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • یک قاشق چایخوری دارچین
  • یک قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • یک قاشق چای‌خوری رازیانه
  • دو قاشق چایخوری پودر زیره سبز
  • یک قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ده قاشق چای‌خوری گلپر
  • یک قاشق چای‌خوری جوز هندی
  • پنج قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

اگر شما به این موضوع علاقه‌مندید می‌توانید دو قاشق چای‌خوری سبزی معطر که ترکیبی از نعنای خشک، ترخون، مرزه و گشنیز هم به ترکیبات اضافه کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که تمامی ادویه‌هایی که برای ادویه ترشی مورد استفاده قرار می‌دهید باید به صورت پودر شده باشد.

همچنین در مواردی می‌توانید از مقداری نمک هم استفاده کنید تا بتوانید طعم آن را بسیار زیاد بهبود بدهید.

شیشه های ترشی

طرز تهیه ادویه مخصوص ترشی

تولید ادویه در منزل کار بسیار راحت و ساده‌ای است شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی این کار را به خوبی انجام دهید.

اگر تمامی ادویه‌هایی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم را به صورت پودر در اختیار شما قرار داشته باشد به راحتی می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و ترشی مدنظر خودتان را به دست بیاورید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که این ادویه قاعده و اصول خاصی ندارد و شما می‌توانید متناسب با ذائقه و حساسیت‌هایی که دارید مقداری از این ترکیب‌ها را کم کنید یا اینکه مقداری از آن‌ها را افزایش بدهید. همچنین می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی خودتان ادویه‌های دیگری نیز به آن اضافه کنید.
بعد از اینکه تمامی ادویه‌ها را با یکدیگر ترکیب کردید حالا زمان آن است که این ادویه را در ظرف بسیار مناسب قرار دهید که هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که باید این ادویه را در ظرف مناسب بدون روغن حدوداً یک الی دو دقیقه تفت بدهید؛ زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید ادویه بهتری را به دست بیاورید.

برای اینکه بتوانید در مدت زمان طولانی ادویه ترشی با کیفیت را در اختیار داشته باشید و از کیفیت آن کم نشود می‌توانید ادویه را در ظرف دربسته قرار دهید و آن را در یک مکان تاریک و دور از رطوبت نگهداری کنید.

ادویه ترشی مخلوط

اگر فکر کنید زمانی که صحبت از ترشی‌های مختلف می‌شود یعنی هر ترشی ادویه مخصوص خودش را دارد. باید بدانید که این موضوع تا حدی درست است. در واقع ادویه ترشی مخلوط ترکیبات بسیار مشابهی با ادویه ترشی دارد؛ ولی تفاوتی که در این نوع ادویه‌ها وجود دارد.

این تفاوت‌ها به این صورت است که علاوه بر تمامی مواردی که در ادویه ترشی وجود دارد در ادویه ترشی مخلوط زردچوبه، پاپریکا و سیاهدانه نیز وجود دارد.

با توجه به تمامی مواردی که در ابتدا به آن اشاره کردیم برای تهیه ادویه ترشی مخلوط باید مقداری زردچوبه، پاپریکا و سیاه دانه اضافه کنید و باز هم باید آن‌ها را با یک دیگر تفت بدهید. به همین راحتی شما می‌توانید ادویه ترشی مخلوط خودتان را تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

ادویه‌های مخصوص ترشی

ادویه ترشی هفت بیجار و کلم

ادویه ترشی هفت بیجار و کلم یکی از بهترین و معروف‌ترین ادویه‌های ترشی است. دستور تهیه این ادویه مشابه ترکیباتی است که در بالا به آن اشاره شد.

در واقع از اصلی‌ترین روش تهیه ادویه ترشی همان ادویه اصلی است که برای شما توضیح دادیم؛ اما متناسب با ذائقه افراد متناسب با ذائقه مردم در شهرهای مختلف ممکن است ادویه‌های دیگری در این ادویه اضافه شود یا اینکه مقداری از آن کم بشود.

سبزی مخصوص ترشی ادویه

در واقع یکی از ویژگی‌های بهترین ادویه‌های ترشی سبزی مخصوص ترشی ادویه است که طعم و عطر فوق العاده‌ای به ترشی شما می‌دهد. اینکه شما چه نوعی از ترشی در نظر دارید می‌توانید از سبزی متفاوتی استفاده کنید.
معمولا در بیشتر ترشی‌ها از سبزی‌های مشترک استفاده می‌شود فقط در مواردی تفاوت‌های بسیار کوچک وجود دارد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که سبزی خشک معمولا در ادویه ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از نعنا، مرزه، ترخون، گشنیز و در برخی از موارد از سبزی خشک شده نیز استفاده کنید.
ترکیب اصلی که وجود دارد به همان صورتی است که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم.

در تهیه بعضی از ترشی از سبزی‌های تازه نیز استفاده می‌کنند که هر کدام از این سبزی‌ها می‌تواند باعث خوشمزه‌تر شدن ترشی بشود و جذابیت‌هایی را برای آن‌ها به وجود بیاورند.

اگر شما قصد دارید که ادویه ترشی مخصوص خودتان را تهیه کنید می‌توانید تمامی ادویه‌هایی که بیان کردیم را تهیه کنید و آن را به صورت پودر در بیاورید و به راحتی ترشی بسیار جذاب و خوشمزه را برای خودتان تهیه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *