ادویه‌های مناسب برای درمان کم خونی

از انواع ادویه‌های مناسب برای درمان کم خونی زیره نام دارد. تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در خصوص ادویه زیره برای بهبود و درمان کم خونی استفاده روزانه از بین 300 تا 600 میلی گرم در طول روز توصیه می‌شود.

فواید پودر زیره برای سلامتی فوق‌العاده است، زیره از ادویه‌هایی است که هم می‌توان داخل غذا برای طبخ استفاده کرد و هم روی غذا همراه با سوپ، خورشت، سالاد سرو کرد. از مراکز معتبر پخش ادویه انواع مختلف زیره را می‌توانید تهیه کیند.

احتمالا دیده باشید به عنوان دمنوش یا چایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیره از گیاهان پرخاصیتی است که در بیشتر مناطق رشد می‌کند و به راحتی می‌توانید آن را مورد مصرف قرار دهید.
کم خونی با توجه به سن و جنسیت افراد همچنین نوع تغذیه در افراد مختلف نمایان می‌شود.

افرادی که مبتلا به بیماری کم خونی یا بیماری‌های مزمن دیگری مانند گوارش، بیماری‌های کلیوی، عفونی، روماتیسمی و غیره هستند بیشتر درگیر این نوع بیماری می‌باشند.

از همین رو براساس تحقیقات و آزمایش‌های صورت گرفته توسط متخصصان این حوزه به این افراد توصیه می‌شود تا از زیره برای آشپزی یا تهیه دمنوش خود استفاده کنند؛ لذا افرادی که از حساسیت رنج می‌برند یا از داروی خاصی استفاده می‌کنند باید زیر نظر پزشک معالج خود از این گیاه استفاده کنند.

گلبول های قرمز خون

درصد مبتلا شدن خانم‌ها به عارضه کم خونی بیشتر از آقایان است دلیل آن‌ها بارداری و از دست دادن خون زیاد در طول دوران قاعدگی است از همین رو توصیه می‌شود که مصرف زیره را در سبد غذایی خود جدی بگیرند.

کسانی که دچار بیماری‌های مزمن داخلی مانند سوء تغذیه، ویتامین اسید فولیک B12، کمبود آهن به علت کاهش توانایی در تولید گلبول‌های قرمز در معرض کم خونی قرار دارند.

خوب است بدانید که افرادی که گیاهخوار هستند و از مصرف غذاهای گوشتی خودداری می‌کنند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض کم خونی قرار می‌گیرند از همین رو توصیه می‌شود که حتما مصرف مواد گوشتی و پروتئین‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا آهن کافی و لازم جذب بدن شود.

زیرا بدن به تمامی مواد غذایی به صورت تعادل و مناسب نیاز دارد. نباید بدون مشورت با پزشک متخصص در این زمینه یک ماده غذایی را برای همیشه از برنامه غذایی خود حذف کنیم.

پاپریکا

ادویه‌های مناسب برای درمان کم خونی

انواع ادویه برای درمان کم خونی عبارت است از:

  1. پاپریکا
  2. آویشن
  3. پودر انبه
  4. زیره

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. پاپریکا

پاپریکا یکی از انواع ادویه‌های مناسب برای درمان کم خونی است. ادویه پاپریکا از جمله ادویه‌هایی است که از فلفل دلمه‌ای قرمز تند به دست می‌آید این ادویه خواص دارویی و درمانی زیادی دارد. خاصیت پاپریکا برای سلامتی فوق‌العاده است.

پاپریکا منبع غنی از آهن، ویتامین E است که کمک شایانی به افزایش خون در بدن می‌کند.

آهن موجود در پاپریکا قسمتی از هموگلوبین است همچنین وجود پروتئین ویتامین E کمک کننده در ایجاد غشای سالم در گلبول‌های قرمز است.

با کمبود این نوع ماده معدنی در بدن میزان گلبول‌های قرمز خون و کمبود مواد مغذی کاهش خواهد یافت و احتمال ابتلا به کم خونی شما افزایش می‌یابد.

2. آویشن

کاربرد آویشن در غذا بسیار زیاد است، آویشن از ادویه‌هایی پر مصرف است که هم در غذاهای سنتی و هم در غذاهای مدرن امروزی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شاید برایتان جالب باشد که آویشن برای درمان کم خونی بسیار موثر است. به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی در آویشن این ماده برای درمان انواع عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی بسیار تاثیرگذار است.

آویشن

3. پودر انبه

از ادویه‌های مناسب برای درمان کم خونی پودر انبه است. این ادویه برای درمان کم خونی به شدت توصیه می‌شود. انبه و پودر آن در درمان کم خونی بسیار موثر است به ویژه در دوران بارداری و قاعدگی می‌توانید از بروز مشکلات و اختلالات گوارشی جلوگیری کنید.

همچنین با استفاده از پودر انبه می‌توانید از معده و روده سالم‌تری برخوردار شوید. علاوه بر آن با مصرف این ماده موثر می‌توانید سیستم حافظه و مغز خود را تقویت کنید.

در صورتی که شما مبتلا به بیماری کم خونی هستید برای درمان این دست از بیماری‌ها توصیه می‌شود تا مصرف ادویه‌های فوق را در برنامه غذایی خود قرار دهید و به راحتی با کمترین هزینه اقدامات لازم در خصوص درمان کم خونی را انجام دهید.

پودر انبه

1. زیره

افرادی که دچار کمبود آهن هستند به راحتی می‌تواند با مصرف ادویه زیره برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوند بدون اینکه نیاز باشد تا از قرص یا دارویی استفاده کنند.

مصرف ادویه زیره کم خونی را درمان می‌کند، با توجه به خواص شگفت‌انگیز زیره علاوه بر درمان کم خونی برای بیماری‌های دیگر از جمله:

  • زیره سرشار از آهن است. در نظر داشته باشید که بدن هر فردی از گلبول‌های قرمز تهیه شده است و برای حمل اکسیژن نیاز به آهن دارد؛ از همین رو افرادی که دچار فقر آهن و کم خونی هستند می‌توانند برای درمان این عارضه زیره مصرف کنند.

زیره

  • درمان مارگزیدگی، مومیایی اجساد در مصر باستان به ویژه با زیره سبز بسیار موثر است. در واقع می‌توان بیان کرد که زیره از ادویه‌های سنتی است که قدمتی چند هزار ساله دارد.
  • زیره برای بهبود و سلامت بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست، اگزما، آکنه، از بین بردن چین و چروک همچنین به دلیل خاصیت ضد عفونی که دارد.
  • زیره برای بهبود و درمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.
  • زیره از ادویه‌هایی است که به هضم غذا کمک می‌کند و به دلیل وجود خاصیت ضد سرطانی جزء ادویه‌های محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود.
  • با مصرف ادویه می‌توان به برای درمان آسم اقدام نمود.
  • زیره یک ادویه چربی سوز قوی است و برای افرادی که دچار افزایش وزن هستند به شدت توصیه می‌شود.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *