طعم دار کردن غذا با آویشن

در آشپزی نوین، به سبک امروزی، طعم دار بودن غذا و عطر بی نظیر برای آن، نکات بسیار مهم و ضروری دارد. برای این کار، باید نسبت به مصرف ادویه‌جات دقت داشت. در گذشته، تنها ادویه‌های پرکاربرد نمک و فلفل به همراه زردچوبه بود، اما این روز‌ها، ادویه‌های متنوع و متفاوتی به صورت طبیعی، برای خوش عطر و طعم دادن به غذا در بازار پخش ادویه وجود دارند.

آویشن، از قدیمی‌ترین ادویه‌جات در دنیا است. اما بیشترین میزان مصرف این ماده، برای درمان و برطرف کردن بیماری بوده است. البته کاربرد آویشن در غذا بسیار زیاد است.

در سال‌های اخیر، بیشتر ایرانیان، تمایل به استفاده از آویشن را در وعده‌های غذایی و به همراه وعده‌های روزانه خود به شکل اختصاصی قرار داده‌اند. آویشن خود یک ماده دارویی و در عین حال، به صورت ادویه نیز استفاده می‌شود. تهیه آویشن می‌تواند به صورت یک دمنوش و یا به شکل ترکیبات غذایی در هر نوع ماده خوراکی مورد استفاده قرار داده شود.

تولید ادویه آویشن به شکل بسیار ساده در خانه نیز امکان دارد.

آیا طعم دار کردن غذا میل به مصرف آن را افزایش می‌دهد؟

طعم دار کردن غذا با آویشن برای افرادی که میل به مصرف مواد غذایی ندارند مناسب است. برای این کار، استفاده از ادویه‌جات، برای عطر دار کردن مواد غذایی کارساز باشد.

آویشن را می‌توان به شکل ترکیبی با مواد خوراکی دیگر، مانند گوشت، گوجه فرنگی، لوبیا و عدس قرار داد. این ترکیبات، شکل بی نظیری را در طعم و مزه دار کردن غذا دارند. آویشن به عنوان یک چاشنی بسیار بی نظیر در سوپ است.

مصرف مرغ در بین ایرانیان و دیگر افراد جهان، به عنوان یک خوراکی محسوب می‌شود. بنابراین طعم دار کردن آن، به کمک آویشن، شکل مطبوعی را برای مصرف آن به وجود می‌آورد.
برای کودکانی که میل به مصرف مواد خوراکی در آن‌ها کمتر شده، به کار بردن آویشن برای طعم دار کردن غذا و از بین بردن کم اشتهایی آن‌ها موثر است. بیشترین میزان مصرف برای آویشن، به صورت پودر شده است. از فواید آویشن برای غذا غافل نشوید.

پودر آویشن در قاشق چوبی و کاسه

آیا در طعم دار کردن غذا آویشن تازه تاثیرگذار است؟

برخی از افراد، تمایل به مصرف آویشن به شکل تازه دارند. آویشن تازه، شامل برگ‌هایی است. استفاده از برگ‌های آن در غذا، یک دستور العمل غذایی بی نظیری را به وجود می‌آورد. البته با جداسازی برگ‌های آویشن از ساقه آن، شکل ایده آلی برای سوپ و خورشت خود به وجود می‌آورید.

برگ آویشن، بسیار ترد و تازه است. بنابراین با وارد کردن آویشن به غذا، شکل و ساختار آن از بین می‌رود. برگ آویشن در غذا، به سرعت نرم می‌شود. در کل، استفاده از برگ‌های آویشن در غذا، به دلیل نازک بودن برگ تازه آن، در غذا ناپدید می‌شود. برخی از افراد، برای زیبا‌تر شدن شکل غذای خود، نگران برگ‌های آویشن در غذا می‌باشند.

بنابراین نباید نگران برگ‌های آویشن در غذا بود. برگ آویشن در غذا از بین می‌رود. برگ آویشن، بسیار ریز و نازک است. بنابراین ساختار ضخیمی ندارد. به همین دلیل، نیاز به خرد شدن بیش از اندازه برای برگ آویشن وجود ندارد.

حتی خرد کردن کل ساقه آویشن و وارد ساختن آن در غذا، هیچ مشکلی از نظر طعم و مزه به وجود نمی‌آورد. برای بهره‌مندی از طعم آویشن تازه، ابتدا باید آن را در مراحل اولیه پخت به مواد خود اضافه نمایید.

برگ‌های اضافه شده آویشن به غذا، به مرور زمان، عطر و طعم خود را به غذا وارد می‌سازند. بنابراین باید در ابتدای مراحل پخت غذا، از آویشن برای طعم دار کردن آن استفاده نمایید.

آیا در طعم دار کردن غذا آویشن خشک عطر بیشتری دارد؟

بسیاری از افراد، به دنبال بو و عطر بی نظیر آویشن می‌باشند. بنابراین مصرف آویشن خشک را نسبت به تازه آن ترجیح می‌دهند. آویشن خشک، نسبت به تازه آن، دارای عطر و بوی بسیار بالا و تند‌تری است. خواص ادویه آویشن فوق‌العاده است. بسیاری از گیاهان معطر که جای خود را در ادویه‌جات باز کرده‌اند به صورت خشک شده مصرف می‌شوند. دلیل مصرف خشک شده آن‌ها، ماندگاری در عطر بی نظیر آن‌ها است.

آویشن برای طعم دار کردن املت و الویه مناسب است. حتی برای تهیه لوبیا پخته شده، بهره‌مندی از آویشن، می‌تواند به شکل قابل توجهی در طعم دار کردن آن موثر باشد.

پودر آویشن

برای تهیه ذرت مکزیکی آویشن را فراموش نکنید. بیشتر افراد، تمایل به بهره‌مندی از ذرت مکزیکی دارند.
این خوراکی پرطرفدار، به دلیل طعم و مزه آن، به عنوان یک میان وعده در دستور غذایی افراد زیادی قرار گرفته است.

آویشن، اصلی‌ترین نوع ادویه برای ذرت مکزیکی خواهد بود. ماده غذایی دیگر، پیراشکی مرغ است. در این مدل از غذا، مصرف آویشن بسیار ضروری و لازم است. برای تهیه کردن پیراشکی مرغ، به موادی مانند مرغ و گوشت و سبزیجات نیاز است.

اما استفاده از آویشن در این مدل از غذا، یک امر مهم و تاثیرگذار است. به همین جهت، طعم پیراشکی مرغ، به کمک آویشن شکل می‌گیرد. در کنار مصرف مواد غذایی طعم دار با آویشن، می‌توان از دمنوش آن نیز استفاده کرد.

برای افرادی که تمایل به مصرف آویشن به همراه هر نوع خوراکی دارند. میل کردن دمنوش آن بعد از غذا به جای چای توصیه می‌شود. چای به عنوان یک نوشیدنی بعد از غذا، از بین برنده آهن در بدن انسان است. چای آهن بدن را نابود می‌کند. بنابراین برای افرادی که بعد از میل کردن غذا، تمایل به مصرف نوشیدنی دارند باید از دمنوش آویشن استفاده کنند. دمنوش آویشن، می‌تواند ترکیب خوبی برای یک نوع چای یا نوشیدنی بعد از غذا باشد.

میل کردن نوشیدنی‌های سرد بعد از غذا، امکان مسدود شدن رگ‌ها به کمک چربی غذا را افزایش می‌دهد. به همین خاطر، برای جلوگیری از گرفتگی عروق، نباید از نوشیدنی‌های سرد در بین غذا و بعد از آن استفاده کرد.

مصرف دمنوش آویشن بعد از غذا، بیشتر از چای و نوشیدنی‌های دیگر توصیه شده است. دمنوش آویشن برای بدن ضرری نخواهد داشت. تمامی فواید آن برای سلامتی بدن انسان، کاربردی و خاص می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *