درمان ریزش مو با زردچوبه

درمان ریزش مو با زردچوبه یک روش درمانی کاملا طبیعی است که می‌تواند ریزش مو را متوقف کند و بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های پوست سر را از بین ببرد.
با تغییر سبک زندگی یکی از چالش‌های بزرگی که افراد از خانم‌ها و آقایان گرفته تا جوان و میانسال با آن دست‌به‌گریبان هستند. معضل ریزش مو است که می‌تواند دلایل مختلفی اعم از وراثت، بیماری‌ها، افزایش سن، تغییرات هورمونی داشته باشد. همچنین ممکن عوامل دیگری بر روی ریزش مو تأثیر بگذارند. معمولا طاسی به ریزش زیاد مو در ناحیه پوست سر گفته می‌شود.

عمده‌ترین دلیل طاسی سر وراثت و افزایش سن است. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که ریزش موهای خود را مخفی کنند و با استفاده از روش‌های مختلف مانند کلاه یا روسری، آرایش، مدل مو آن را بپوشانند. برخی از افراد هم از مواد شوینده و داروهای شیمیایی برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند که معمولا بسیار هزینه‌بر است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که می‌توانید برای درمان ریزش مو از زردچوبه که یک ادویه کاملا گرم است استفاده کنید. در این گفتار قصد داریم به صورت مفصل در مورد نحوه درمان ریزش مو با زردچوبه بپردازیم به شما پیشنهاد می‌کنم تا پایان ما را همراهی کنید.

درمان ریزش مو با زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن ماده اصلی تحت عنوان کورکومین باعث متوقف شدن ریزش مو می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده زردچوبه

از مواد تشکیل‌دهنده زردچوبه می‌توان به کورکومینوئید اشاره کرد که از کورکومین، بی سد متوکسی کورکومین، دی متوکسی کورکومین می‌باشد. میزان هر ترکیب در میان تغییرات مختلف گیاه متغیر است. با توجه به آن کورکومین ماده‌ای مؤثر و ترکیبی است. از مراکز پخش ادویه این محصول پر خاصیت را تهیه کنید و از خواص آن برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

زردچوبه

تأثیر کورکومین موجود در زردچوبه

با توجه به تحقیقات و بررسی‌هایی که در آزمایشگاه درباره کورکومین انجام شده است نشان‌دهنده آن است که وجود کورکومین در زردچوبه با چندین روش باعث متوقف شدن ریزش مو می‌شود. با اضافه کردن این ادویه در رژیم غذایی خود به مرور زمان‌بر روی سلامتی شما تأثیر خواهد گذاشت و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما خواهد شد. این نکته به صورت غیرمستقیم باعث تحریک رشد مو در افرادی که به دلایل مختلفی با توجه به شرایط خود ایمنی مانند آلوپسی آندروژنی از دست داده‌اند، کمک بسزایی می‌کند.

از دیگر دلایلی که کورکومین باعث متوقف شدن ریزش مو می‌شود وجود آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی بودن این ماده است که باعث فعال کردن گیرنده ویتامین D می‌شود.

نقش کورکومین به عنوان یک فعال‌کننده ژن‌های گیرنده ویتامین D در فولیکول‌های مو است. در واقع این ژن‌ها باعث کنترل چرخه رشد مو می‌شوند. بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انسان‌هایی که این ژن را ندارند بیشتر از سایر افراد دیگر در معرض آلوپسی هستند.

مکمل زردچوبه

خاصیت ادویه برای سلامتی فوق‌العاده است. زردچوبه به صورت طبیعی در بسیاری از دستورالعمل‌های وجود دارد اما بهترین روش برای دریافت میزان مناسب در طول روز کورکومین از طریق مصرف مکمل‌ها امکان‌پذیر است.

چگونگی جذب کورکومین در بدن

کورکومین را نباید همراه با آب میل کرد زیرا محلول در آب نیست و به سرعت از بدن عبور می‌کند بدون اینکه تأثیری بر روی سیستم ایمنی بدن شما بگذارد. برای مصرف کورکومین باید آن را با چربی‌ها مخلوط کرد به این طریق می‌توان جذب بهتری داشت. همچنین استفاده از زردچوبه با فلفل سیاه می‌توان جذب قابل توجهی کورکومین را در خون بالا ببرد.

زردچوبه

نحوه تهیه ماسک مو زردچوبه

علاوه بر مصرف کورکومین به صورت روزانه در رژیم غذایی خود می‌توانید از آن به عنوان یک محصول موضعی برای جلوگیری از ریزش مو نیز استفاده کنید.

ترکیبات ماسک زردچوبه

  • آب 1 فنجان
  • ژل آلوئه ورا
  • پودر زردچوبه 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه ماسک زردچوبه

تمامی مواد را داخل یک کاسه بزرگ با یکدیگر ترکیب کنید. سپس کاملا با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را بر روی بخش‌های مختلف موهای خود بریزید سپس آن را به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس تمامی مواد را روی پوست سر ماساژ دهید اجازه دهید تا به مدت 2 ساعت روی سرتان بماند. در پایان موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

درمان ریزش مو با زردچوبه

درمان شوره سر با زردچوبه

رایج‌ترین مشکل مو شوره سر است. در صورتی که از روش‌های درمانی مناسب برای مو استفاده نشود موجب ریزش مو و خارش خواهد شد. زردچوبه به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده کاملا طبیعی با شوره‌های سر مبارزه می‌کند و از میزان خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

برای رفع شوره سر بهتر است از مخلوط زردچوبه و روغن زیتون استفاده کرد. این محلول را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر بگذارید سپس موها را با آب ولرم بشویید و در پایان نیز از یک شامپو طبیعی شستشو دهید.

رنگ‌آمیز طبیعی مو

یکی از روش‌های رنگ کردن موها با مواد طبیعی و گیاهی استفاده از ادویه زردچوبه است که می‌توانید موهای خود را به رنگ زرد و نارنجی در بیاورید. البته این ادویه برای رنگ‌آمیزی پارچه و لباس هم استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری درباره درمان ریزش مو با زردچوبه

زردچوبه به علت وجود ترکیبات فعال کورکومین فواید بسیاری برای سلامتی دارد. برای درمان ریزش مو به عنوان یک مهارکننده مشکلات ژنتیکی بسیاری سد راه است.

ما به شما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از داروهای مصنوعی فیناستراید که برای درمان ریزش مو در بازار است از زردچوبه که یک ادویه کاملا طبیعی و تضمینی بدون عارضه است، استفاده کنید و برای همیشه از شر ریزش مو خلاص شوید. به صورت مستقیم و بدون واسطه می‌توانید از مرکز تولید ادویه این محصول را با کیفیت عالی تهیه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *