ادویه برای درمان کم خونی

بهترین ادویه برای درمان کم خونی زیره نام دارد. زیره یکی از ادویه‌های طبیعی است که علاوه بر اینکه برای طبخ غذا استفاده می‌شود باعث خوش طعم و مزه دار کردن غذا می‌شود. هر کدام از ادویه‌ها خاصیت دارویی و درمانی مختلفی دارند. زیره سرشار از ویتامین A، C، E، B و مواد معدنی از جمله منیزیم، فسفر، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز است. همچنین حاوی مقادیری از پروتئین، اسیدهای آمینه، فیبر و کربوهیدرات می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم درباره بهترین ادویه برای درمان کم خونی بپردازیم که با مصرف آن هنگام طبخ غذا برای همیشه با این بیماری خداحافظی کنید پس تا انتها ما را دنبال کنید.

معجزه زیره در درمان کم خونی

خاصیت ادویه برای سلامتی بی‌نظیر است، زیره از ادویه‌هایی است که خاصیت دارویی و درمانی فراوانی دارد که بیشترین کاربرد را در آشپزی و تهیه انواع دمنوش‌ها دارد و از ادویه‌های پر فروش در بازار عمده ادویه محسوب می‌شود. زیره علاوه بر درمان کم خونی برای بهبود سرماخوردگی و فقر آهن بسیار مناسب است و همچنین باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

بیشتر افراد بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت از کم خونی رنج می‌برند به همین علت ناگزیر هستند که برای درمان این بیماری از مواد خوراکی و دارویی مختلفی استفاده کنند. متأسفانه بسیاری از افراد اطلاعات چندانی در مورد ادویه‌ها و گیاهان طبیعی که می‌توانند با آن بیماری کم خونی‌شان را درمان کنند، ندارند.

زیره

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده بسیاری از کارشناسان دریافته‌اند که زیره به دلیل داشتن خواص منحصربه‌فردش به عنوان بهترین ادویه برای درمان کم خونی موثر است؛ بنابراین به افرادی که از کم خونی رنج می‌برند توصیه می‌شود به صورت روزانه 300 تا 600 میلی‌گرم زیره مصرف کنند. زیره را می‌توان همراه با غذا، سالاد، خورشت، سوپ یا بر روی پلو استفاده کرد. همچنین از زیره برای تهیه چای و انواع دمنوش استفاده می‌شود. این ادویه خواص فوق‌العاده‌ای دارد که در بیشتر مناطق به راحتی رشد می‌کند و قابل دسترس است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

افراد در معرض کم خونی

با توجه به سن افراد و نوع تغذیه افراد میزان کم خونی در افراد متغیر است. البته افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند ناراحتی‌های گوارشی، مشکلات کلیوی، بیماری‌های عفونی، روماتیسمی و غیره هستند بیشتر در معرض کم خونی هستند به همین علت به این افراد توصیه می‌شود به صورت روزانه زیره مصرف کنند. البته ممکن است افرادی به این ادویه حساسیت داشته باشند یا از داروی خاصی استفاده می‌کنند بایستی پیش از مصرف این ادویه حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند و در صورت اجازه آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

خانم‌ها بیشتر از آقایان مبتلا به کم خونی هستند دلیل اصلی آن هم دوران حاملگی و دوران عادت ماهیانه است که میزان خون زیادی از دست می‌دهند به این افراد مصرف زیره توصیه می‌شود.

برخی از افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن داخلی هستند مانند سوء تغذیه، کمبود ویتامین اسید فولیک B12، کمبود آهن علت آن هم پایین بودن توانایی در ساخت گلبول‌های قرمز است.

زیره

مشخصات زیره

زیره به صورت بوته‌ای مانند هویج رشد می‌کند و ارتفاع آن تا یک متر هم می‌رسد. این گیاه دارای برگ‌های سبز رنگ بزرگی به طول 20 الی 30 سانتی‌متر است و یکی از انواع ادویه پرکاربرد در آشپزخانه به شمار می‌آید.

انواع زیره

زیره دارای 2 نوع سبز و سیاه است. زیره سبز برای درمان کم خونی بسیار مؤثر است و نسبت به زیره سیاه خواص بیشتری دارد. زیره سبز در بیشتر مناطق یافت می‌شود و به صورت خودرو رشد می‌کند. این ادویه دارای طبع گرم و خشکی دارد.

25 خاصیت دارویی و درمانی زیره

زیره علاوه بر درمان کم خونی خواص فراوان دیگری هم دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  1. درمان مارگزیدگی
  2. تنظیم کلسترول خون
  3. مومیایی کردن اجساد در مصر باستان با زیره
  4. برطرف‌کننده کمبود آهن بدون نیاز به قرص و دارو
  5. درمان مشکلات پوستی مانند (خشکی پوست، اگزما، آکنه، جوش و جلوگیری از چین‌وچروک)
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن
  7. تب بر
  8. ضدعفونی‌کننده قوی
  9. استحکام استخوان‌ها
  10. پاکسازی کبد
  11. درمان سرماخوردگی
  12. بهبود آنفولانزا
  13. سلامت قلب و عروق
  14. افزایش شیر مادر
  15. تقویت حافظه
  16. جلوگیری از ریزش مو
  17. کمک‌کننده به هضم غذا
  18. درمان سندرم روده تحریک‌پذیر
  19. بهبود بی‌خوابی
  20. کنترل فشار خون
  21. پیشگیری از سرطان
  22. کاهش وزن و چربی سوز قوی
  23. درمان و مبارزه با دیابت
  24. کاهش استرس و افسردگی
  25. درمان طبیعی ناراحتی‌های تنفسی، آسم و برونشیت

توصیه ما در مورد بهترین ادویه برای درمان کم خونی

کم خونی از شایع‌ترین بیماری‌های است که افراد زیادی را مبتلا می‌کند. مطالعات زیادی در این باره انجام شده است که زنان به دلیل ساختاری که دارند بیشتر در معرض کم خونی قرار می‌گیرند.

به همین دلیل پادنا نوین به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می‌کند حتما از بهترین ادویه برای درمان کم خونی خود استفاده کنند. این ادویه زیره نام دارد که بسیار گرم است و به راحتی در تمامی مراکز تولید ادویه در دسترس است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *