استفاده از زنجبیل در دوران بارداری

استفاده از زنجبیل در دوران بارداری باید با احتیاط مصرف شود. شما می‌توانید دمنوش زنجبیل را با استفاده از زنجبیل تازه به دست بیاورید یا اینکه از زنجبیل خشک شده استفاده کنید. باید بدانید زمانی که از زنجبیل تازه استفاده می‌کنید، می‌توانید خواص بسیار عالی و همچنین طعم و مزه جذابی را برای خودتان به دست بیاورید.

اما سوالی که خیلی مهم است این است که آیا استفاده از چای زنجبیل برای بانوان باردار مضر است یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم و عوارض احتمالی آن را نیز بررسی کنیم؛ پس بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

فواید دمنوش زنجبیل برای بارداری بانوان

معمولاً بانوان باردار در سه ماهه ابتدایی بارداری خودشان دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوند که این یک موضوع کاملاً طبیعی است. در ریشه زنجبیل ترکیبات گیاهی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در دوران بارداری برای مادر‌ها بسیار مفید باشند و ناراحتی‌هایی که مادران در این دوران دارند را برطرف کند.

استفاده از زنجبیل در ماه‌های اول مناسب است به صورت کلی می‌توان گفت که این نوع ترکیب بسیار مهم در زنجبیل وجود دارد که این ترکیبات بسیار مهم باعث می‌شوند تا موارد بسیار خوبی در بدن انسان‌ها به وجود بیاید. این ترکیبات عبارتند از جینجرول و شوگاول. زمانی که این ترکیبات وارد بدن انسان می‌شوند روی گیرنده‌های دستگاه گوارش انسان تاثیر می‌گذارند و می‌توانند سرعت تخلیه معده را افزایش دهد و این موارد به تنهایی باعث می‌شود تا احساس تهوع و استفراغ در بانوان کاهش پیدا کند و این یک مورد بسیار عالی برای بانوان در دوران بارداری می‌باشد.

زنجبیل

در زنجبیل تازه به مقدار بسیار زیاد جینجرول وجود دارد و شوگاول در زنجبیل خشک شده بسیار زیاد یافت می‌شود. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید هم از زنجبیل تازه استفاده کنید از خواص بی‌نظیر آن استفاده کنید و هم از زنجبیل خشک شده. اگر شما بیشتر حالت تهوع و استفراغ دارید می‌توانید برای تهیه دمنوش‌های خودتان از زنجبیل خشک شده استفاده کنید؛ زیرا به همین دلیل که گفته شد در زنجبیل خشک شده خواص بیشتری برای حالت تهوع وجود دارد و استفاده از آن می‌تواند خواص بسیار عالی برای بدن انسان داشته باشد.

علاوه بر این که زنجبیل می‌تواند دردهای عضلانی را نیز از بین ببرند و همچنین می‌تواند گرفتگی‌های رحم که در بسیاری از بانوان وجود دارد مخصوصاً در ماه‌های اول به وجود می‌آید را برطرف می‌کند.

همچنین کمک می‌کند تا مادر در سه ماهه اول احساس راحتی داشته باشند و یک بارداری خوبی را تجربه کند. مطالعات گسترده‌ای درباره اثر زنجبیل بر روی انسان‌ها و گرفتگی رحم بررسی نشده است و این موضوع طبق تجربیاتی است که افراد آن را به دست آوردند.

اثربخشی زنجبیل برای درمان تهوع در دوران بارداری

بیشتر مطالعاتی که در زمینه زنجبیل انجام شده است برای این بوده است که آیا زنجبیل می‌تواند تهوع دوران بارداری را کاهش دهد و این تحقیقات بر روی کپسول‌های زنجبیل بیشتر انجام شده است.

با تمامی مواردی که گفته شد طبق تحقیقاتی که افراد انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که مزیت‌های دمنوش زنجبیل بسیار زیاد می‌باشد و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و خاصیت بی‌نظیر آن را مورد استفاده قرار دهد، تنها کافی است زنجبیل درجه یک و با کیفیت را از مراکز پخش ادویه تهیه کنید و از خواص زنجبیل استفاده کنید.

زنجبیل

در واقع چهار قاشق چایخوری ریشه زنجبیل رنده شده در آب می‌تواند به عنوان یک مکمل 1000 میلی گرمی خاصیت برای بدن انسان داشته باشد که این موارد بسیار خوبی برای بدن انسان‌ها می‌باشند و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. طبق مطالعه‌ای که روی بانوان باردار انجام شده است این مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه 1000 میلی گرم کپسول زنجبیل دریافت کردند و آن را به مدت چهار روز استفاده کردند در واقع نسبت به افرادی که از این دارو استفاده نکردند حالت تهوع و استفراغ کمتر را تجربه کردند که این موضوع می‌تواند بسیار برای بانوان باردار یک مورد بسیار عالی به حساب بیاید.

علاوه بر این مطالعات تحقیقات بسیار زیاد دیگری انجام دادند که این تحقیقات نشان می‌دهد بانوان در 6 ماهه ابتدایی بارداری زمانی که از زنجبیل استفاده می‌کنند حدوداً ۵ برابر کمتر از افرادی که از زنجبیل استفاده نمی‌کند حالت تهوع و استفراغ دارند که این موضوع نشان دهنده ویژگی‌های بسیار خوبی است که در زنجبیل وجود دارد.

عوارض و مضرات دمنوش زنجبیل در دوران بارداری

می‌توان گفت که تقریباً چای زنجبیل برای بانوان باردار اگر میزان کمی مصرف شود کاملاً بی‌خطر است و مطالعات در واقع هیچ گونه ارتباطی را بین استفاده از دمنوش زنجبیل در دوران بارداری و افزایش خطر بارداری نشان نداده‌اند که این موضوع نشان دهنده خواص بسیار عالی است که درون زنجبیل وجود دارد.

زنجبیل تازه و پودر زنجبیل

مقدار مصرف دمنوش زنجبیل در دوران بارداری

امروزه تحقیقاتی که در مورد استفاده از زنجبیل در دوران بارداری انجام شده است. بهتر است بانوان حداکثر یک گرم از زنجبیل استفاده کنند که این میزان بسیار پر خطری برای بانوان باردار نیست. در واقع یک گرم برابر است با چهار فنجان چای کیسه‌ای زنجبیل یا اگر شما قصد دارید خودتان را تهیه کنید می‌توانید از یک قاشق چهارخوری ریشه زنجبیل رنده شده در آب استفاده کنید و این میزان کاملاً مجازی برای بانوان باردار است.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای بانوان باردار

برای تهیه دمنوش زنجبیل شما دو راه دارید یا می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید یا اینکه می‌توانید از زنجبیل خشک شده استفاده کنید.

روش اولی که شما دارید این است که می‌توانید یک قاشق چای‌خوری یعنی ۵ گرم ریشه زنجبیل خشک شده را در آب داغ بریزید و اجازه دهید تا عصاره آن از زنجبیل خارج شود و می‌توانید مقداری از دمنوش زنجبیل را میل کنید و ببینید که آیا طعم آن خوب است یا نه. در صورتی که علاقه داشتید می‌توانید از عسل و آبلیمو اضافه کنید و اگر میل کردید و دیدید که خیلی طعم زنجبیل غالب است می‌توانید برای رقیق کردن آن از مقداری آب جوش استفاده کنید.

در روش دوم شما می‌توانید مقداری از آب گرم را روی زنجبیل‌های خشک شده بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا دم بکشد، بعد دمنوش خودتان را میل کنید و از خواص بی‌نظیر آن استفاده کنید.

بانوان باردار بهتر است در ماه‌های پایانی بارداری خودشان از زنجبیل استفاده نکنند؛ زیرا ممکن است خطر خونریزی در بدن این بانوان افزایش پیدا کند. بانوان بارداری که سابقه سقط جنین یا خونریزی در واژن یا حتی مشکلات لخته شدن خون دارند باید بدانند که هرگز نباید از محصولات زنجبیل استفاده کنند. نکته پایانی که درباره عوارض زنجبیل وجود دارد این است که اگر شما در مصرف زنجبیل زیاده روی کنید ممکن است که عوارض جانبی بسیار زیادی مانند سوزش سردل، آروغ زدن بسیار زیادی را به همراه داشته باشند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *