فواید فلفل سیاه

آشنایی با فواید فلفل سیاه برای سلامتی بدن، که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز کمک کننده است. فلفل سیاه، از دسته میوه‌های خشک به حساب می‌آید و رنگ‌های متنوعی را به خود اختصاص داده است.

از جمله رنگ‌های فلفل تند همچون: سبز، زرد، نارنجی و قرمز می‌باشد. ادویه‌هایی نظیر فلفل که دارای تندی بالایی هستند در کشور هند بیشترین میزان مصرف را دارند. البته کشور‌های دیگر آسیایی هم از فلفل سیاه استفاده می‌کنند. درصد بالای مصرف فلفل به کشور هند بر می‌گردد و جزء ادویه پرکاربرد در آشپزخانه به شمار می‌آید.

در کشور هند و در طب سنتی این کشور، مصرف فلفل سیاه و فواید آن جایگاه ویژه‌ای را برای این ادویه به وجود آورده است. در طب سنتی هند، فلفل سیاه مناسب برای درمان مشکلاتی که در زمان قاعدگی برای بانوان به وجود می‌آید بسیار موثر است. همچنین برای درمان درد‌هایی که در گوش و گلو رخ می‌دهد؛ مناسب است. در مصرف فلفل باید روند اعتدال را در پیش گرفت. مصرف بیش از اندازه فلفل برای دستگاه گوارش بدن بسیار مضر است.

پودر فلفل سیاه در کاسه و قاشق چوبی

فواید فلفل سیاه

آشنایی با فواید فلفل سیاه برای سلامتی بدن، فلفل سیاه از خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار می‌باشد. فلفل سیاه برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و همین طور بسیاری از سرطان‌ها مفید است.

مواد غذایی سرشار از  آنتی اکسیدان می‌تواند آسیب‌هایی را که رادیکال‌های آزاد بر روی بدن ایجاد می‌کند را به شدت کاهش دهد. رادیکال‌های آزاد برای بدن بیماری‌های زیادی را به وجود می‌آورند. یکی از این بیماری‌ها دیابت و سرطان می‌باشد. فلفل سیاه، از رشد رادیکال‌های آزاد در بدن و روند پیشرفت بیماری‌هایی نظیر سرطان و دیابت را کاهش می‌دهد. از مراکز پخش عمده ادویه این محصول را با کیفیت عالی تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

آشنایی با فواید فلفل سیاه برای سلامتی، بدن فلفل سیاه از نظر ویتامین‌های موجود و مواد مغذی که در درون خود دارد. فلفل سیاه سرچشمه بسیار مطلوبی از منیزیم و ویتامین K است.

مواد مغذی دیگری که در فلفل سیاه وجود دارد شامل:

  • آهن
  • فیبر
  • روغن مفیدی با نام پیپرین
  • ویتامین C
  • پروتئین

نکته جالبی که در مصرف فلفل سیاه نهفته است در رابطه با افرادی که به تازگی قصد ترک سیگار را دارند بسیار مفید می‌باشد. فلفل سیاه، تمایل بهره‌مندی از نیکوتین را در افراد سیگاری کاهش می‌دهد و منجر به تمایل کردن به مصرف سیگار می‌شود.

پیپرین، ماده‌ای که در فلفل سیاه موجود است از التهاباتی که در بدن به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند. همین طور پیپرین، مشکلات قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

خاصیت ضد باکتریایی بودن پیپرین در فلفل سیاه، در برابر بیماری‌های عفونی بسیار موثر است. سلول‌های سرطانی که به کمک پیپرین قابل به درمان و پیشگیری می‌باشند شامل:

  • سرطان سینه
  • سرطان پروستات
  • سرطان روده بزرگ

فلفل سیاه با دارا بودن ماده پیپرین، بسیاری از بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد.

  1. با فلفل سیاه وزن خود را کم کنید
  2. تاثیر فلفل سیاه بر روی دهان و دندان
  3. درمان دندان درد با کمک فلفل سیاه
  4. درمان حالت تهوع با فلفل سیاه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

پودر فلفل سیاه در کاسه

1. با فلفل سیاه وزن خود را کم کنید

آشنایی با فواید فلفل سیاه برای سلامتی بدن، یکی از گزینه‌های سودمند برای کم کردن وزن مصرف فلفل سیاه است. افرادی که قصد کم کردن وزن دارند باید از فلفل سیاه و ماده‌ای با نام پیپرین در فلفل سیاه برای کاهش وزن خود استفاده کنند.

پیپرین موجود در فلفل سیاه از بروز چربی و تجمع آن‌ها در بدن جلوگیری به عمل می‌آورد و به این شکل، به کاهش وزن و از بین بردن چربی در بدن کمک شایانی می‌کند.

ادویه‌ای مانند: فلفل سیاه به آسانی در کنار غذا قرار داده می‌شود. با توجه به این موضوع، فلفل سیاه در کنار برخی از غذا‌هایی که انسان مصرف می‌کند برای طعم دار کردن آن‌ها، مناسب است.

2. تاثیر فلفل سیاه بر روی دهان و دندان

یکی از ترکیبات هفت ادویه فلفل سیاه است، فلفل سیاه به دلیل خواص ضد باکتریایی که در خود دارد برای سلامت دهان و دندان به شدت مفید می‌باشد. عفونت‌هایی که در دهان به وجود می‌آید بسیار ناراحت کننده هستند؛ برای درمان عفونت‌های دهانی فلفل پیشنهاد خوبی است. فلفل سیاه و ترکیب آن با نمک برای از بین بردن عفونت‌های موجود در دهان و دندان بسیار مناسب است.

3. درمان دندان درد با کمک فلفل سیاه

یکی از نکات شگفت انگیزی که برای فلفل سیاه وجود دارد در درمان دندان درد است. به کمک فلفل و نمک به همراه مقداری از آب، یک دهان شویه طبیعی را به وجود آورید. حتی از روغن گل میخک هم می‌توان در این ترکیب استفاده کرد.

قبل از ترکیب کردن این مواد و استفاده از آن، حتمأ با پزشک متخصص در این زمینه مشورت شود.

4. درمان حالت تهوع با فلفل سیاه

البته آب گرم گزینه مناسب‌تری برای ترکیب فلفل و لیمو می‌باشد. این نوشیدنی اثربخش برای درمان حالت تهوع بی نظیر است؛ برای اثربخشی بهتر آن، سعی کنید آن را به آرامی بنوشید. فلفل سیاه، برای پوست نیز مفید است و برای افرادی که به پوست خود اهمیت می‌دهند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. فلفل سیاه، از بروز پیری زودرس در بدن جلوگیری می‌کند و حتی چین و چروک‌هایی را که روی پوست به وجود می‌آیند را از بین می‌برد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *