ویژگی بادیان ستاره‌ای

بادیان ستاره‌ای یکی از ادویه‌های مرغوب و با کیفیت مراکز پخش ادویه در کشور‌های آسیایی است. از میان ادویه‌ها، برخی از آن‌ها به شکل ناشناخته می‌باشند. ناشناخته بودن هر یک از ادویه‌ها به دلیل این که میزان استفاده کردن از آن‌ها کمتر از بقیه ادویه‌ها است. البته ادویه‌های بومی در هر منطقه، برای افراد ساکن در آن مناطق، شناخته شده است.

بادیان ستاره‌ای مانند سایر ادویه‌ها از طعم و عطر بی نظیری برخوردار است. این نوع از ادویه، کاربرد بسیار بالایی برای آشپزی و همین طور برای مصارف دارویی را نیز به خود اختصاص داده است. بادیان، یک نوع میوه به شکل درختی می‌باشد. پوست این میوه بسیار محکم است. کشور چین، از مصرف کنندگان بی نظیر این ادویه در جهان می‌باشند. بادیان، دارای ترکیبات شیمیایی خاص خود است. ترکیبات شیمیایی فعال در داخل بادیان، منجر به استفاده‌های دیگر از آن نیز شده است.

از میوه بادیان، برای روغن گرفتن از آن بهره برده می‌شود. بنابراین از بادیان، هم برای روغن گیری و هم به شکل ادویه استفاده می‌شود.

بادیان ستاره ای در قاشق چوبی

ویژگی بادیان ستاره‌ای

از خصوصیات دیگر برای بادیان ستاره‌ای، میزان شناخت بر روی ساختار آن می‌باشد. در ساختار بادیان ستاره‌ای، ترکیبی با نام اسید ایسکمیک وجود دارد. از این گیاه، برای درمان کردن آنفولانزا نیز استفاده می‌شود. در طب سنتی، توجه بسیار ویژه‌ای به بادیان ستاره‌ای شده است.

این میوه یا در اصل گیاه، درمان کننده بسیاری از بیماری‌ها است. بادیان، دارای طعم و عطر بسیار خاصی می‌باشد. به دلیل دارا بودن طعم بی نظیر و بوی خوش آن، از این ادویه، بیشتر در انواع خوراکی‌ها و همین طور در بیشتر اسموتی‌ها به کار برده می‌شود.

ویژگی بادیان ستاره‌ای عبارت است از:

  1. سرشار از مواد مغذی
  2. مناسب برای پوست
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. از بین بردن بیماری تنفسی
  5. برطرف کردن بی خوابی
  6. افزایش آهن بدن
  7. برطرف کننده عفونت قارچی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سرشار از مواد مغذی

در ساختار بادیان ستاره‌ای، نکته مهمی که به چشم می‌خورد، وجود آنتی اکسیدان بالا در آن است. بخش بالایی از این ادویه را آنتی اکسیدان به خود اختصاص می‌دهد.

موادی که در داخل بادیان وجود دارد شامل:

  • لینالول
  • کوئرستین
  • تیمول
  • ترپینول
  • اسید کافئیک
  • آنتول
  • کامفرول
  • اسید کوماریک
  • درصدی از آهن
  • ویتامین سی
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم

البته ترکیبات دیگری نیز در بادیان وجود دارد که به آن‌ها ترکیبات آلی گفته می‌شود.

ترکیبات آلی در ساختار بادیان شامل موارد زیر است:

  • اسید شیکمیک
  • چربی
  • فیبر غذایی

البته نکته قابل توجه در رابطه با بادیان، درصد کالری اندکی است که در آن وجود دارد. بادیان ستاره‌ای، برای جلوگیری از بروز سرطان در بدن بسیار مناسب است. مصرف این ادویه، توانایی بدن را در برابر بیماری‌های سخت، افزایش می‌دهد. سلامت برای پوست و همین طور از بین بردن عفونت‌های قارچی در بدن، به کمک مصرف این ادویه پرخاصیت شکل می‌گیرد.

حتی برای تقویت کردن ریه‌ها نیز از بادیان استفاده می‌کنند. بادیان سیستم ایمنی بدن را توانمند و از نظر هضم غذایی و تقویت کردن جریان خون نیز مفید است. برای افرادی که نیاز به خواب مناسب در طول شبانه روز دارند؛ مصرف کردن بادیان بسیار کمک کننده است.

بادیان ستاره ای

2. مناسب برای پوست

از خصوصیات دیگر برای بادیان ستاره‌ای و مناسب بودن آن برای پوست است. این گیاه، دارای میزان زیادی از آنتی اکسیدان در بدن انسان است. برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد، بدن نیاز به آنتی اکسیدان زیادی دارد.

به همین دلیل، به کمک بادیان، رادیکال‌های آزاد در بدن از بین می‌روند. با نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن، افراد در بدن خود دچار استرس اکسیداتیو در پوست خود می‌شوند. بادیان برای کم شدن میزان چین و چروک در پوست نیز مفید است. حتی برای تقویت کردن میزان کشسانی و همین طور محو کردن جای زخم و از بین بردن لکه‌های قدیمی بر روی پوست، ساختار بادیان کمک کننده است.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

از فاکتور‌های مهم دیگر در رابطه با ادویه بادیان، تقویت کردن سیستم ایمنی بدن به کمک آن است. ادویه بادیان، برای درمان کردن بسیاری از بیماری‌های عفونی کاربرد دارد. حتی برای افرادی که معده آن‌ها دچار بیماری‌های عفونی و باکتری معده است؛ کاربرد مناسب و استانداردی را به خود اختصاص داده است. در مقابل انواع آنتی بیوتیک‌ها، مقاومت بالایی را در برابر بدن انسان دارد. از ادویه بادیان، در صنعت داروسازی استفاده می‌کنند.

4. از بین بردن بیماری تنفسی

بادیان، ادویه مناسب برای از بین بردن مشکلات در دستگاه تنفسی است. حتی افرادی که مشکل خاصی در رابطه با دستگاه تنفسی خود ندارند؛ می‌توانند از بادیان برای بازدهی بهتر دستگاه تنفسی خود بهره‌مند شوند.

از میوه بادیان، به شکل دمنوش نیز استفاده می‌کنند. دمنوش بادیان، برای از بین بردن التهابات ایجاد شده در مجاری تنفسی، بسیار مفید است. این ادویه، با سرعت بسیار بالایی، میزان التهابات و همین طور عفونت‌های زمینه‌ای را از بین می‌برد.

5. برطرف کردن بی خوابی

یکی از نکات جالب توجه در رابطه با بادیان ستاره‌ای، آرام بخش بودن آن برای ایجاد یک خواب راحت و بدون استرس است. با مصرف بادیان در بدن، میزان ترشح انتقال دهنده‌های عصبی را در بدن افزایش می‌دهد. فرایند انتقال دهنده‌های عصبی، منجر به ایجاد آرامش در بدن و بهبود در کیفیت خواب می‌شود. ادویه بادیان، برای افرادی که از کمبود خواب رنج می‌برند و این که دارای نامنظمی‌های بسیار زیادی در خواب خود می‌باشند مفید است.

6. افزایش آهن بدن

از فاکتور‌های قابل توجه در رابطه با بادیان ستاره‌ای، وجود آهن در ساختار آن است. آهن برای بدن، نقش بسیار مهم و پررنگی را بازی می‌کند. به همین دلیل، بدن نیاز اساسی و مبرمی به آهن دارد. بادیان ستاره‌ای، فعالیت خود را در بدن به تقویت کردن گلبول‌های قرمز اختصاص می‌دهد.
البته با تقویت کردن گردش خون و میزان اکسیژن رسانی مناسب در سایر قسمت‌های بدن، میزان انرژی به شکل قابل قبولی افزایش پیدا می‌کند.

7. برطرف کننده عفونت قارچی

این ادویه، در ساختار خود دارای خاصیت ضد قارچی است. برای از بین بردن عفونت قارچی و سایر مشکلات در بدن مناسب است که شامل:

  • برطرف کردن کرم حلقوی در بدن
  • کاندیدا گونه‌ای از قارچ است

با این حال مصرف بادیان ستاره‌ای به افراد به شدت توصیه می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *