مزایای برگ بو

مزایای برگ بو برای کند کردن روند پیری نیز مناسب است. البته خاصیت‌های ارزشمند دیگری در رابطه با آن وجود دارد. برای زخم‌های ایجاد شده در بدن، مصرف آن، درمان کننده و التیام بخش و کمک کننده برای سرعت بخشیدن به بهبود درمان زخم است.

برای کنترل کردن دیابت، مصرف کردن برگ بو به شدت توصیه می‌شود. افراد دیابتی، باید بتوانند آن را به شکل دمنوش یا به صورت ادویه مصرف کنند.
برای افزایش سلامت قلب، خوردن آن، مناسب است.

بهبود التهابات ایجاد شده در بدن به همراه آرام شدن بیماری‌های تنفسی و درمان کننده بیماری‌های دستگاه گوارش و بهبودی در انواع سرطان، از این ادویه مهم نباید غافل ماند. البته ساختار‌های متفاوتی برای برگ بو وجود دارد. هر کدام از آن‌ها نسبت به دیگری مواد مغذی یکدستی ندارند. در هر صورت، باید از برگ بو اصل و استاندارد را از مراکز تولید ادویه تهیه کرد.

برگ بو

مزایای برگ بو برای سلامتی بدن

مزایای برگ بو برای سلامتی بدن عبارت است از:

  1. بهینه شدن عملکرد دستگاه گوارش
  2. درمان کننده مشکلات تنفسی
  3. درمان کننده شوره سر
  4. درمان التهابات بدن
  5. بهبود سلامت قلب
  6. جلوگیری از سرطان
  7. آرامش بخش و تسکین دهنده

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهینه شدن عملکرد دستگاه گوارش

خاصیت بی نظیر برگ بو، بهینه شدن کارکرد دستگاه گوارش در بدن انسان است. فعالیت‌هایی که با مصرف این ادویه در داخل بدن شکل می‌گیرد؛ به صورت یک ماده ادرار آور است.
برای از بین بردن سم‌های ایجاد شده در بدن، مصرف برگ بو، به شدت توصیه می‌شود. از آن به عنوان دارو نیز استفاده می‌کنند. مصرف برگ بو، برای تهوع آوری بسیار مناسب است.
در برخی از موارد، با مسموم شدن بدن افراد با مواد خوراکی، کمک کننده برای ایجاد تهوع در بدن می‌شود و تمامی مواد مسموم را از بدن خارج می‌سازد.

برای آرام کردن درد‌های ایجاد شده در معده، به کار بردن آن، بسیار کارساز و مفید است. برای کم کردن بیماری سلیاک، از برگ بو استفاده می‌کنند.
مصرف آن، منجر به ایجاد هضم مناسب غذا در بدن و مواد مغذی را ساده‌تر جذب بدن می‌کند، از مراکز پخش عمده ادویه می‌توانید این ادویه پر خاصیت را تهیه کنید.

2. درمان کننده مشکلات تنفسی

از ویژگی دیگر برای برگ بو، درمان کردن مشکلات تنفسی برای افراد است. از برگ بو، به عنوان یک ماده التیام بخش بر روی سینه هم قابلیت استفاده را دارد.

ایجاد یک پماد بر روی قفسه سینه، برای از بین بردن بیماری‌های تنفسی بسیار کارساز است. از بخور دادن با آن نیز غافل نشوید. در شب هنگام، به کمک دستگاه بخور، مقداری از آن را در داخل دستگاه قرار دهید. به این صورت، بخار‌های ایجاد شده، حاصل از عطر آن می‌باشند. ایجاد بخار‌های ایجاد شده با عطر، میزان تنفس بهتر را برای افراد ایجاد می‌کند. برگ بو، خلط آور نیز می‌باشد. بنابراین برای از بین بردن بیماری‌های باکتریایی و خلط‌های موجود در گلو و پشت آن، مصرف کردن آن و یا بخور دادن با آن، منجر به از بین رفتن باکتری‌ها در بدن می‌شود.

3. درمان کننده شوره سر

برای افزایش سلامت برای مو و بالا بردن میزان فولیکول‌های مو، مصرف برگ بو، بسیار کارساز است. برای از بین بردن شوره سر، ابتدا باید آن را در داخل مقداری از آب بخیساند.

بعد از خیس خوردن آن، آن را بر روی سر قرار دهید و ماساژ لازم را انجام دهید. بعد از ایجاد ماساژ‌های لازم بر روی مو و سر، از مقداری شامپو برای شستشو موی سر خود استفاده نمایید. از بین بردن خشکی پوست سر، منجر به عدم شوره زدن می‌شود.

برگ بو داخل قاشق چوبی

4. درمان التهابات بدن

از خواص برگ بو از بین بردن التهابات ایجاد شده در بدن است. ماده‌ای به نام پارتنولید در ساختار برگ بو وجود دارد. به همین دلیل، برای از بین بردن نواحی آسیب دیده در سر و سرعت التیام التهاب و سوز‌های ایجاد شده، کاربرد دارد.

5. بهبود سلامت قلب

برگ بو، فاکتور مناسبی از نظر تغذیه‌ای برای افزایش سلامت قلب است. این گیاه، دارای میزان زیادی از کافئیک اسید است. دو ترکیب آلی در آن به وجود آمده، که نقش بسیار مهم و پررنگی را برای بالا بردن میزان سلامت قلب به خود اختصاص داده است. روتین، ماده‌ای که در آن وجود دارد می‌تواند برای تقویت کردن قلب مناسب و کارساز باشد.

البته درصد کافئیک اسید موجود در آن، منجر به از بین بردن کلسترول بد در بدن است. افزایش کلسترول بد در بدن، منجر به گرفتگی عروق قلب در طولانی مدت می‌شود.

6. جلوگیری از سرطان

برای از بین بردن سرطان، از آن استفاده کنید. در ساختار آن خود دارای مقادیر زیادی از مواد مناسب و ضد سرطان می‌باشد که شامل:

  • فیتوکمیکال
  • فلاوانول
  • لینانول
  • پارتنولید

مواد فوق، حفاظت بسیار گسترده‌ای را برای بدن در برابر رادیکال‌های آزاد دارد. البته رادیکال‌های آزاد در بدن، به صورت یک جهش در سلول، آن را تبدیل به یک سلول سرطانی می‌کند. برای از بین بردن فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار مناسب است.

7. آرامش بخش و تسکین دهنده

امروزه بسیاری از افراد، به دلیل فعالیت‌های اجتماعی خود و پر مشغله بودن در طول روز، آرامش بسیار کمتری را در طول روز تجربه می‌کنند. بنابراین برای افزایش میزان آرامش و دور کردن استرس در بدن، بهره بردن از آن، مفید است.

لینالول، یکی از ترکیبات موثر و مفید در ساختار ریحان و آویشن است. با این حال، این ماده مفید و اثربخش در ساختار آن نیز وجود دارد. لینالول، برای از بین بردن هورمون استرس در بدن بسیار کارساز و مفید است. با وجود بیش از اندازه هورمون استرس در بدن، سلامت فرد در طولانی مدت به خطر می‌افتد.

برای افزایش میزان سلامتی بدن کمک کننده و میزان استرس و اضطراب بدن را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین برای به دست آوردن آرامش در طول روز، بعد از انجام دادن فعالیت‌های روزانه پر استرس، مصرف کردن دمنوش، یک آرامش دهنده طبیعی است. مصرف کردن مواد طبیعی برای برطرف کردن بیماری و از بین بردن استرس، مناسب‌تر از مواد شیمیایی و صنعتی است. در مواد طبیعی، هیچ نوع ضرر جانبی برای بدن و عوارضی در طولانی مدت وجود ندارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *