کاربرد ادویه‌ گرم

کاربرد ادویه‌ گرم برای این است که شما بتوانید بدن خود را از درون گرم نگه‌ دارید، این کار به شما کمک خواهد کرد که بتوانید غذا را بهتر هضم کنید و سیستم ایمنی بدنتان را افزایش دهید همچنین از سرماخوردگی و آنفولانزا در فصول سرد سال جلوگیری می‌کند. بسیاری از ادویه‌ها به عنوان دارو استفاده می‌شوند که برای سلامتی بسیار مفید هستند و از مراکز پخش ادویه در اصفهان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

خاصیت ادویه برای سلامتی فوق‌العاده است، یکی از کاربرد های ادویه‌های گرم علاوه بر گرم شدن بدن و از سردی و ضعف بدن جلوگیری می‌کنند همچنین برای هضم بهتر غذا بسیار مؤثر است. ادویه‌ها هم دارای طبع گرم و هم سرد هستند که هر کدام خواص منحصربه‌فردی دارند. قصد داریم در این گفتار شما را با کاربرد ادویه‌های گرم بیشتر آشنا کنیم.

ادویه‌‌های گرم

انواع ادویه‌‌های گرم عبارتند از:

  1. آویشن
  2. زیره
  3. زنجبیل
  4. سیر
  5. خردل
  6. فلفل کاین
  7. دارچین
  8. هل
  9. ترب کوهی
  10. فلفل قرمز

در ادامه کاربرد هر یک از ادویه‌های گرم را بررسی خواهیم کرد.

1. کاربرد ادویه گرم زیره

زیره از ادویه‌های گرم و خشک است. این گیاه دارویی خواص درمانی بسیاری دارد از جمله تقویت سیستم گوارش و سبب افزایش هضم غذا می‌شود. زیره ادرارآور است به همین دلیل مؤثر برای نفخ معده است. آویشن دارای خاصیت ضد سرطانی است. همچنین برای درمان چاقی بسیار مؤثر است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این گیاه دارویی بهترین ادویه برای درمان کم خونی است؛ زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از دسته ادویه‌های پرمصرف است.

زیره

2. ادویه آویشن

آویشن یک ادویه یا گیاه دارویی است که در بیشتر مناطق به ویژه مناطق کوهستانی به صورت خودرو در دل کوه‌ها رشد می‌کند. ادویه آویشن بسیار عطر و طعم خوبی دارد و برای تهیه انواع غذاهای محلی مانند کله جوش و آش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل داشتن طبع گرم این گیاه دارویی برای درمان و جلوگیری از بیماری‌های عفونی و التهابی بسیار مؤثر است.

خواص ادویه آویشن بسیار زیاد است، آویشن دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است به همین دلیل برای بهبود و درمان بیماری‌های رحم و کمردرد و غیره مفید است.

3. ادویه گرم زنجبیل

زنجبیل خاصیت دارویی و درمانی زیادی دارد و به دلیل داشتن طبع گرم آن این گیاه در مناطق بومی کشورهای ژاپن، هند و چین است. زنجبیل در بیشتر مناطق کشت می‌شود. از مزیت‌های ادویه زنجبیل می‌توان برای درمان عطسه، بهبود سرماخوردگی، سردردهای میگرنی، آبریزش بینی، تسکین قاعدگی، ضد تهوع و غیره می‌توان اشاره کرد.

زنجبیل

4. ادویه گرم سیر

سیر آسیاب شده از ادویه‌های پرکاربرد در صنایع غذایی است که طبع بسیار گرمی دارد. سیر باعث پیشگیری از خونریزی، مقاومت بالا در برابر عفونت‌ها همچنین به کنترل گردش خون در بدن کمک شایانی می‌کند.

5. ادویه گرم فلفل کاین

فلفل کاین منبع غنی از ویتامین c است. این ادویه برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مناسب است. فلفل کاین به دلیل داشتن خاصیت درمانی برای بهبود و تقویت قلب و مناسب برای هضم غذا و تسکین درد مفید است.

فلفل کاین

6. ادویه گرم خردل

خردل از ادویه‌های گیاهی با خواص درمانی و دارویی است که طبع گرمی دارد. این ادویه یک ضدعفونی‌کننده قوی برای مجاری ادراری است که برای درمان بیماری‌های عفونی ادراری مؤثر است.

از کاربردهای ادویه خردل برای تهیه انواع سس‌ها استفاده می‌شود که مؤثر برای درمان گرفتگی بینی است.

7. ادویه گرم دارچین

یکی از ادویه‌های پرکاربرد و پرمصرف دارچین است. از کاربرد این نوع گیاه دارویی برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. دارچین علاوه بر اینکه برای آشپزی استفاده می‌شود به عنوان دمنوش هم کاربرد دارد. فواید مصرف دارچین شامل درمان سرفه، بهبود گلودرد و کاهش درد مفاصل می‌باشد.

دارچین

از ادویه دارچین با توجه به کاربردی که دارد هم به صورت آسیاب شده مصرف می‌شود و هم به صورت چوب دارچین که بیشتر از چوب آن در تهیه دمنوش‌ها کاربرد دارد. این ادویه گیاهی خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، همچنین ضدالتهابی و ضد میکروبی است که برای درمان ناراحتی‌های قلبی و عروقی، پیشگیری از سرطان کاربرد دارد.

8. ادویه گرم هل

از ادویه‌های خوشبو و پرمصرف می‌توان هل را نام برد. از کاربردهای ادویه هل برای تهیه انواع دمنوش‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود که طبع بسیار گرمی دارد. خاصیت دارویی و درمانی هل فراوان است. ادویه هل به دو شکل غلاف دار و آسیاب شده به بازار ارائه می‌شود که در داخل هر غلاف آن تعدادی دانه هل وجود دارد که تولید ادویه هل آسیاب شده با غلاف دار تفاوت دارد.
هل از ادویه‌های مهم و ارزشمندی است که رتبه تجاری بالایی دارد. هل خاصیت آرامش بخشی دارد، همچنین ادرارآور است و به بهبود جریان خون کمک می‌کند. با مصرف هل می‌توان التهاب لوزه‌ها را برطرف کرد. از این ادویه برای درمان سنگ کلیه مؤثر است.

هل

9. ادویه گرم ترب کوهی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترب کوهی از خانواده خردل است. این ادویه حاوی ویتامین c است که برای هضم غذاهای پرچرب بسیار کاربرد دارد. ترب کوهی به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی مؤثرترین داروی درمانی برای باز کردن مجاری تنفسی است.

10. ادویه گرم فلفل قرمز

فلفل قرمز نیز در دسته ادویه‌های گرم قرار می‌گیرد که طعم تندی دارد. از کاربرد ادویه گرم فلفل قرمز می‌توان به پیشگیری از سرطان اشاره کرد و باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ از همین رو این ادویه برای درمان سرماخوردگی و سردرد توصیه می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *