فواید آویشن کوهی

نکاتی در رابطه با آویشن کوهی وجود دارد که دقت در خرید آن از مراکز پخش ادویه را نسبت به سایر ادویه جات بیشتر می‌کند. ابتدا باید نسبت خانوادگی این نوع از آویشن را به نعناع اختصاص داد. نعناع یک گیاه خوشبو و با خاصیت بسیار بالا است.

کاربرد آویشن در غذا بسیار زیاد است و جالب است بدانید آویشن کوهی نیز، از خانواده نعناع و دارای طعم و عطر بسیار بی نظیر و خوشبویی است. آویشن در دو نوع شیرازی و کوهی در ایران بیشترین میزان استفاده را دارد. این ماده معطر و خوشبو کننده، این روز‌ها، جای خوبی را در آشپزخانه‌های ایرانی برای خود باز کرده است. آویشن جدای این که برای معطر کردن و مزه دار کردن طعم غذا، از آن استفاده می‌شود مناسب برای سلامتی انسان است.

آویشن کوهی، برای درمان و یا بهبود برخی از بیماری‌ها مناسب و کارساز است. برای درمان آکنه و فشارخون، آویشن کوهی، بهترین دارو است. آویشن کوهی، دارای خاصیت ضد باکتریایی است. مصرف مواد غذایی سالم، بهترین انتخاب برای افزایش طول عمر و کارکرد بهتر بدن انسان است. مواد غذایی مورد استفاده افراد، تاثیر زیادی بر روی سلامتی بدن آن‌ها و نوع عملکرد روزانه انسان دارد.

مصرف ادویه جات، به صورت اصل و طبیعی، برای سلامتی بدن انسان بسیار کارساز و مفید است. البته باید گفت که آویشن کوهی، یک گیاه بسیار پرطرفدار است.

فواید آویشن کوهی

فواید آویشن کوهی عبارت است از:

  1. کنترل فشار خون
  2. جلوگیری از سرفه
  3. تقویت بدن
  4. از بین بردن آفات

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ساقه های آویشن کوهی

1. کنترل فشار خون

از فواید آویشن برای غذا غافل نشوید، فشارخون، از جمله بیماری‌هایی که انسان با آن در طول سالیان عمر خود درگیر است. بالا رفتن میزان فشار خون به نوع تغذیه انسان بستگی دارد. انجام دادن ورزش‌های روزانه به همراه غذای سالم، منجر به عدم به وجود آمدن فشار خون در بدن انسان می‌شود.

البته گونه‌های متعددی در تولید و پرورش آویشن وجود دارد. بیشتر کشور‌های آسیایی در پرورش آویشن نسبت به کشور‌های دیگر جهان، پیش قدم می‌باشند. کشور‌های آسیایی مانند افغانستان و پاکستان در این زمینه نوع دیگری از آویشن را تولید می‌کنند. این مدل از آویشن برای از بین بردن ضربان قلب و یا کم شدن آن بسیار مناسب و کارساز است. آویشن کوهی، میزان کلسترول خون را نیز کاهش می‌دهد. این نکته، برای افرادی که دچار کلسترول خون شده‌اند بسیار مهم است. یک راهکار مطمئن در رابطه با آویشن، برای کم کردن میزان ضربان قلب است.

به جای مصرف نمک، از آویشن برای کم کردن فشار خون خود استفاده نمایید. آویشن جایگزین بسیار ایده آل، به جای نمک است. در مصرف مواد غذایی خود، ادویه جاتی که نسبت به سایر آن‌ها، برای سلامتی مناسب‌تر هستند را در دسته اول مصرف قرار دهید.

2. جلوگیری از سرفه

نکته دیگر در رابطه با آویشن کوهی، جلوگیری از سرفه است. حتی ترکیب کردن این نوع از ادویه با سایر مواد دیگر می‌تواند برای کم شدن التهابات و همین طور کاهش سرفه مناسب باشد.

از بین بردن سرفه و یا گلو درد از خاصیت‌های بی نظیر برای آویشن کوهی است. مقداری از آویشن کوهی را در چای خود بریزید. در یک مدت زمان مشخص، به آن فرصت دم کشیدن را بدهید. به این صورت، یک چای با طعم آویشن را میل می‌نمایید. طریقه مصرف آویشن بسیار متفاوت است. بنابراین برای افرادی که تمایل به مصرف آویشن در غذای خود ندارند می‌توانند آن را به صورت دمنوش میل کنند.

دسته آویشن کوهی

3. تقویت بدن

از جمله مطالب مهم در رابطه با آویشن کوهی، نسبت به تقویت کردن بدن با آن است. از این جهت، با وارد کردن ویتامین‌های لازم و کافی به بدن، موجبات تقویت شدن آن فراهم می‌آید. ویتامین C، از جمله ویتامین‌های مهم و ضروری برای بدن انسان است.

برای به دست آوردن این نوع از ویتامین، مصرف آویشن کوهی به شدت توصیه می‌شود. به خصوص در فصل سرد سال، که میزان درگیر شدن انسان با بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی زیاد است. مصرف کردن آویشن کوهی، در فصل زمستان به صورت دمنوش و یا در چای به شدت توصیه می‌شود. ویتامین دیگر که بسیار موثر برای سلامتی بدن، ویتامین A است.

این ویتامین، برای جلوگیری از بروز بیماری سرماخوردگی در بدن انسان کارساز است. البته این نوع از ویتامین، برای سلامتی چشم نیز بسیار مفید می‌باشد. البته مواد معدنی بیشماری نیز آویشن کوهی وجود دارد. فیبر، آهن، منگنز و مقادیر زیادی از مس را در ساختار آویشن کوهی وجود دارد.

4. از بین بردن آفات

تنها توصیه به مصرف آویشن کوهی، برای شکل خوراکی آن نیست. نکته مهم، برای مصرف این نوع از ادویه، برای از بین بردن سم و دفع کردن آفات است. امکان وجود حشرات و یا سایر آفات در یک مکان، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. به همین خاطر، برای از بین بردن آن‌ها، می‌توان از عصاره آویشن کوهی استفاده کرد. عصاره این گیاه، می‌تواند از بین برنده تمامی آفت‌ها و باکتری‌های موجود در محیط باشد.

نکاتی در رابطه با آویشن کوهی و عطر بی نظیر آن

از جمله نکات مهم در رابطه با آویشن کوهی، میزان معطر بودن آن است. عطر بی نظیر برای آویشن کوهی، یک نوع ضد عفونی کننده و همین طور مناسب برای شستشو دهان است. در بیشتر کشور‌های جهان، از ادویه آویشن کوهی، برای مواد غذایی و سس‌های بی نظیر خود از استفاده می‌کنند.

به دلیل معطر بودن آن، طعم سس‌های فرانسوی و ایتالیایی، بیشتر به مزه آویشن کوهی بر می‌گردد. آویشن کوهی، به عنوان یک چاشنی و ادویه معطر، برای خوش عطر و طعم کردن مواد غذایی مانند برنج و یا ماکارونی است. حتی برای معطر کردن سالاد‌های ایرانی و یا خارجی از این ماده، برای طعم دار کردن سس آن استفاده می‌شود. در کشور ایران، برای طعم دار کردن سالاد شیرازی و سالاد‌های دیگر، از ادویه آویشن در سس آن استفاده می‌شود.

برای تهیه کردن گوشت و یا مرغ، بهترین طعم دهنده برای آن‌ها، آویشن است. آویشن، یک طعم دهنده ایده آل و بی نظیر برای گوشت و مرغ است. بسیاری از افراد، برای تهیه وعده غذایی معطر برای خود، از آویشن کوهی استفاده می‌کنند. آویشن کوهی، طعم بسیار بی نظیری در مزه دار کردن غذا و انواع خوراکی‌ها دارد. آویشن کوهی، برای سلامتی بدن انسان نیز بسیار مفید و ضروری است. بنابراین باید آن را در کنار دیگر مواد غذایی و دمنوش‌های خود قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *