خاصیت درمانی فلفل سیاه

خاصیت درمانی فلفل سیاه برای درمان بیماری‌ فوق‌العاده است. در بیشتر غذاهای سنتی و فرنگی از این ادویه استفاده می‌شود.
این ادویه از ارزش غذایی فوق العاده بالایی برخوردار است. فلفل سیاه زیر مجموعه ادویه‌هایی است که تاثیرات بسزایی بر روی درمان بیماری‌های زنان می‌گذارد و جزء چند ادویه پرکاربرد در آشپزخانه به شمار می‌آید.

خاصیت درمانی فلفل سیاه

فلفل سیاه خواص بی‌نظیری برای درمان بیماری‌هایی که بیشتر بانوان به آن مبتلا هستند از جمله:

  • جوانسازی پوست
  • درمان افسردگی
  • تقویت و رشد موها
  • ضد سرطان
  • پاکسازی دستگاه تنفسی
  • کنترل قند خون
  • کاهش دردهای قاعدگی
  • کاهش وزن
  • تسکین دردهای مفصلی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جوانسازی پوست

از فواید فلفل سیاه می‌توان اشاره کرد به خاصیت ضد التهابی بودن آن که برای درمان جوش و آکنه بسیار تاثیرگذار است. این گیاه دارویی خاصیت جذب میکروب به پوست را کاهش می‌دهد همچنین باعث از بین بردن لکه های پوستی بر روی بدن می‌گردد.

با تهیه ماسک فلفل سیاه و عسل می‌توان به راحتی پوست خود را پاکسازی نمود. در ضمن منجر به افزایش جذب اکسیژن به پوست می‌گردد که در نهایت به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

2. درمان افسردگی با فلفل سیاه

امروزه با ماشینی شدن زندگی‌ها یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها، افسردگی است. البته تفاوتی ندارد که خانم باشید یا آقایان. براساس آمارهای موجود میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا با این بیماری دست به گریبان هستند.
متاسفانه درصد میزان افسردگی در بانوان بیشتر از آقایان مشاهده می‌شود؛ بنابراین لازم است برای درمان و پیشگیری از آن چاره‌ای بیندیشید.

بدون تردید یکی از روش‌های درمانی وجود تغذیه سالم و صحیح است. اغلب افراد به غذاهای سالم و مقوی فکر می‌کنند کاملا درست است که این موارد تاثیرات بسزایی بر روی سلامتی افراد دارد؛ اما در نباید تنقلات و سایر خوراکی‌های دیگر را نادیده گرفت.
مانند فلفل سیاه استفاده از این ادویه می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و یکی از بهترین و موثرترین انتخاب‌ها برای قرار دادن در برنامه غذایی روزانه‌تان است.

فلفل سیاه

3. تقویت و رشد موها

علاوه بر اینکه درمان ریزش مو با زردچوبه امکان‌پذیر است، تقویت و رشد موها یکی از خاصیت درمانی فلفل سیاه است. شاید برایتان جالب باشد که فلفل سیاه می‌تواند باعث تقویت و رشد موها گردد. برای انجام این روش بایستی طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

مقداری کشک را همراه با کمی فلفل سیاه ترکیب کنید؛ سپس به مدت نیم ساعت روی پوست سر خود قرار دهید. پس از انجام این کار به مدت یک شبانه روز موهای خود را شستشو دهید.

دستورالعمل بعدی به این صورت است:

مقداری فلفل سیاه را همراه با آب لیموترش مخلوط کرده سپس روی پوست سر خود بزنید و بعد از گذشت نیم ساعت شستشو دهید. از مراکز معتبر پخش عمده ادویه می‌توانید این محصول بی‌نظیر را تهیه کنید.

4. ضد سرطان

یکی از 9 خاصیت درمانی فلفل سیاه برای بیماری‌های بانوان؛ ضدسرطان بودن آن است. یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین خواص این ادویه پیشگیری و درمان بیماری‌های بانوان به ویژه سرطان است.

تحقیقات و بررسی‌های انجام شده حاکی بر آن است که فلفل سیاه از بدن در مقابل انواع سرطان‌های بانوان اعم از: سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و غیره کمک می‌کند.

در حقیقت وجود ماده‌ای به نام پیپرین در فلفل سیاه می‌توان به درمان این بیماری کمک کند. البته توجه داشته باشید که این ادویه برای بیماری‌های سرطانی هنوز به اثبات نرسیده است و در این زمینه به مطالعات و تحقیقات بیشتری نیاز است.

فلفل سیاه

5. پاکسازی دستگاه تنفسی

با توجه به خواص موجود در فلفل سیاه که منجر به نرم شدن گلو می‌گردد و راه های تنفسی را باز می‌کند.

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دچار گرفتگی بینی شده باشد برای رفع آن بهتر است مقداری از فلفل سیاه را داخل آب جوش بریزید و بخور دهید. این رایحه به شما کمک خواهد کرد تا تمامی میکروب ها و عفونت ها به طور کلی از بین بروند.

6. کنترل قند خون

از دیگر فواید درمانی فلفل سیاه برای بیماری‌های بانوان می‌توان به قند خون اشاره کرد. خوب است بدانید که فلفل سیاه برای کنترل قند خون موثر است.
آزمایشاتی که بر روی موش‌ها صورت گرفته است نشان می‌دهد که وجود گلوکز موجود در فلفل سیاه می‌تواند نسبت به سایر گروه‌های دیگر منجر به کاهش قند خون گردد.

7. کاهش دردهای قاعدگی

یکی از دردهای آزار دهنده‌ای که اغلب بانوان با آن مواجه هستند دردهای قاعدگی است.

برای کاهش دادن درد‌ها در این دوران که ناشی از سرد شدن رحم است باید از ادویه گرمی مثل فلفل سیاه استفاده کرد. فلفل سیاه باعث کاهش انقباضات رحم می‌شود که در نهایت منجر به کاهش درد می‌گردد. بهتر است مقداری از فلفل سیاه را داخل چایی بریزید و نوش جان کنید.

فلفل سیاه

8. کاهش وزن

یکی از معضلات و چالش‌های عصر حاضر، افزایش وزن است. یکی از روش‌های خانگی و موثر برای کاهش وزن استفاده از فلفل سیاه است که به عنوان بهترین گزینه برای چربی سوزی به کار میرود و منجر به بی‌اشتهایی در افراد می‌گیرد در نهایت باعث لاغری و کاهش وزن خواهد شد.

با دم کردن فلفل سیاه در چای سبز در طول روز 2 الی 3 نوبت مصرف کنید این نوشیدنی باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌گردد.

10. تسکین دردهای مفصلی

برای بهبود و تسکین دردهای مفصلی می‌توان با روغن فلفل سیاه ناحیه مورد نظر را ماساژ داد. این گیاه با سرد شدن مفاصل جلوگیری می‌کند و به بهبود التهابات کمک می‌کند.

از خواص فلفل سیاه می‌توان به افزایش خون‌رسانی به اعضای بدن اشاره کرد تا از ایجاد لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری شود در نتیجه منجر به تقویت و سلامتی قلب و عروق خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *